Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 7192 | Skibsnavn | MOSKOV (I) | ||||
Kend.bogstav. | NSGQ | Sam-kode | KSB-10467 | Rig-Maskine | Dampskib | Brugstype | LST |
BRT | 1048,92 | NRT | 778,48 | DW | 1050 + 110 | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | 3005460 | Byg.nr. | 0111 |
Byg.år | 1880 | Værft | B&W. Afløb 1879-12-23. Afleveret 1880-02-26. Bilbrev 1880-02-26. | Byg.by | København | Byg.land | Danmark |
Dimension | 219,8 x 28,4 x 15,4 fod, maskinrum 30,9 fod (kend.) | Maskine | Dampmaskine 120 nHK, 460 iHK, 4-cyl. compound af værftets type. | ||||
Teknik | Fart 8 knob Mat. klink af jern, 2 dæk, welldæk type, 2 master, hækbygget, rundt spejl, lodret stævn, 4 lastrum, 4 luger. | ||||||
Person-info | - | ||||||
Reg.by | København | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | - | Omdøbt til | GUDRUN (Sv.) |
Rederi | B. til DFDS, København. | Rederi før - efter | Solgt 1913-04-17 R. til Rederi-A/B Svenske, ved kammerskriver Carl Ancher, Stockholm og næ. til GUDRUN (JTHG Reg.nr. 5460), senere flere ejere før solgt 1939 til Rederi-A/B Strim ved Sven Salen, Stockholm, og næ. til KRISTINA (SELO Reg.nr. 5460). Forlist 1940-06-18 på rejse fra Cardiff til Genua. Grundstødt 6 sm W for Barry Roads. Bjærget som vrag og kondemneret. Men i henhold til (Mir.) blev skibet solgt 1941 til Hampus Cia de Navigatio, Panama, uden næ. og blev oph. 1946, 1.kvt. i Dublin. | ||||
Referencer | KSB-10-0388. ORG-N. | H&S registr. | H&S 1996:1227. | ||||
Bemærkninger | (H&S 1996:1227 = KSB-10-0388) salgsdokument fra 1913-04-12. (Fred.) p.436: Sv. fra 1913 til oph. 1941. | ||||||
Tidligste år | 1880 | Seneste år | 1941 |
Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10467