Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSGQ Sam-kode KSB-10467 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1048,92 NRT 778,48 DW 1050 + 110 Klstr. -
BT - NT - IMO 3005460 Byg.nr. 0111
Byg.år 1880 Værft B&W. Afløb 1879-12-23. Afleveret 1880-02-26. Bilbrev 1880-02-26. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 219,8 x 28,4 x 15,4 fod, maskinrum 30,9 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 120 nHK, 460 iHK, 4-cyl. compound af værftets type.
TeknikFart 8 knob Mat. klink af jern, 2 dæk, welldæk type, 2 master, hækbygget, rundt spejl, lodret stævn, 4 lastrum, 4 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til GUDRUN (Sv.)
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Solgt 1913-04-17 R. til Rederi-A/B Svenske, ved kammerskriver Carl Ancher, Stockholm og næ. til GUDRUN (JTHG Reg.nr. 5460), senere flere ejere før solgt 1939 til Rederi-A/B Strim ved Sven Salen, Stockholm, og næ. til KRISTINA (SELO Reg.nr. 5460). Forlist 1940-06-18 på rejse fra Cardiff til Genua. Grundstødt 6 sm W for Barry Roads. Bjærget som vrag og kondemneret. Men i henhold til (Mir.) blev skibet solgt 1941 til Hampus Cia de Navigatio, Panama, uden næ. og blev oph. 1946, 1.kvt. i Dublin.
ReferencerKSB-10-0388. H&S registr.H&S 1996:1227.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-10-0388) salgsdokument fra 1913-04-12. (Fred.) p.436: Sv. fra 1913 til oph. 1941.
Tidligste år
 
1880 Seneste år
 
1941
Reference : Salgsdokument for skibet:

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10467