Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVJM Sam-kode KSB-10475 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 496 NRT 238 DW 552 + 68 Klstr. -
BT - NT - IMO 1115306 Byg.nr. 0188
Byg.år 1902 Værft Ardrossan Dry Dock & Shipbuilding Co. Ltd. = D.D. & S.B. Co. Ltd. Afløb 1902-04-26. Afleveret 1902-07-00. Byg.by Ardrossan Byg.land Skotland
Dimension 164,8 x 25,7 x 13,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 86 nHK, 420 iHK 2-cyl. compoundmaskine fra Hutson & Co. Glasgow.
TeknikFart 7,5 knob, 2 dæk, welldæk type.
Person-infoKaptajn H. Hermansen (Flg. 1918) Kaptajn E. Lerche-Jørgensen (Flg. 1921) Kaptajn E.M. Kristensen (Flg. 1923)
Reg.by Rudkøbing / København Reg.land Danmark Omdøbt fra CABO CORRIENTES (Arg.) ex RIVER TAY (UK) Omdøbt til HOFFNUNG (Ty.)
Rederi Indfl. 1917-03-31 R. til Motorskibsselskabet Marienborg A/S, Kalundborg. Solgt 1917-03-31 R. til Excelsior D/S A/S, København og næ. til NIELS. Rederi
før - efter
Solgt 1918-01-26 R. til Partrederi i København ved Th. Just. Solgt 1919-05-13 R. til Partrederi i Kbh. ved J.L. Diederichsen. Solgt 1920-05-14 R. til Niels D/S A/S, Kbh. Solgt 1921-06-03 R. til direktør P. Bondo Petersen, Rudkøbing. Solgt 1927-03-19 R. til Carl Schmith, Brunsbüttelkoog, Tyskland og næ. til HOFFNUNG. Solgt 1932 og næ. til TOIVO. Solgt 1934 og næ. til CASTLEGREEN. Solgt 1936 og næ. til KAIDA. Forlist 1945-12-22 ud for Middleton og oph. 1947-11-15 i Llanelly.
ReferencerKSB-10-0407. H&S registr.H&S 1996:1227.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-10-0407) salgsdokument fra 1927-03-16. (Fred.) (Mir.)
Tidligste år
 
1917 Seneste år
 
1947
Reference : Salgsdokument for skibet:

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10475