Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSTK Sam-kode KSB-10476 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 420,63 NRT 230,21 DW 250 + 25 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609031 Byg.nr. 0029
Byg.år 1881 Værft Kockums Mekaniska Verkstad A/B. Afleveret 1881-07-14. Byg.by Malmö Byg.land Sverige
Dimension 166 / 164,5 x 21,5 / 25,0 x 11,2 / 11,5 feet (Fred.) Maskine Dampmaskine 450 / 500 iHK compound type
TeknikFart 10,5 knob, 1 dæk. passagerdampskib.
Person-infoKaptajn M.J. Kolster (Flg. 1883)
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS Rederi
før - efter
Solgt 1922-12-13 H. Diederichsen, Kiel, Tyskland (KSB-10-0408) for ophugning.
ReferencerKSB-10-0408. Årbog 1988-04. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1227
Bemærkninger(KSB-10-0408) salgsdokument fra 1922-12-13. (Fred.) Kollision 1921 i Øresund, sunket og hævet, oplagt og solgt 1922-12-13 til oph. (BOG) Årbog 1988 p.41.
Tidligste år
 
1881 Seneste år
 
1922
Reference : Salgsdokument for skibet:

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10476