Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHDP / OZID Sam-kode KSB-10477 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1803 NRT 1047 DW 2700 + 175 Klstr. -
BT - NT - IMO 2216040 Byg.nr. -
Byg.år 1918 Værft American Shipbuilding Co. Afløb 1917-12-15. Afleveret 1918-02-00. Byg.by Cleveland Byg.land USA
Dimension 251 x 43,5 x 17,9 / 20,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1500 iHK triple expansion type.
TeknikFart 9,5 knob.
Person-infoKaptajn Thormod Basse, 1929-1930.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra FLOREAL (udl.) Omdøbt til ??SKÖ
Rederi Indfl. 1929-02-16 R. til Hetland D/S A/S, København, og næ. til NIVAA. Rederi
før - efter
Solgt 1933-02-10 Höyrylaiva O/Y, Usko, Finland og næ. USKÖ, men næ. 1939 til MEERO. Forlist 1941-09-03 efter torpedering under evakuering af Björkö, men bjærget og overtaget af tysk og senere russisk magt og seneste rapport var 1944-11-01 liggende i Skt. Petersburg (Basse p.8)
ReferencerKSB-10-0409. H&S registr.H&S 1996:1227. H&S 1990:0803.
Bemærkninger(KSB-10-0409) salgsdokument fra 1933-02-10 på APM-formular. (Basse) p.6: Salget skete med tab for at klare 1932-krisen. (Fred.) (flg. 1930) B. som standardskib til Shipping Controller London til WW1. (H&S 1990:0803) Kulregnskabsbog for 1929-1930-
Tidligste år
 
1929 Seneste år
 
1944
Reference : Salgsdokument for skibet:

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10477