Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXKT Sam-kode KSB-10487 Rig-Maskine Dampskib / motorskib Brugstype LST
BRT 446 NRT 229 DW 396 + 59 Klstr. -
BT - NT - IMO 1140428 Byg.nr. 0199
Byg.år 1907 Værft J. Fullerton & Co. Afløb 1907-07-26. Afleveret 1907-08-00. Byg.by Paisley Byg.land Skotland
Dimension 163,2 x 31,1 x 9,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 340 iHK compound type fra Houston & Co., Glasgow. 1 kedel.
TeknikMat. stål, rund hæk, middelfyldig bov. 1 dæk. 1 mast, maskine og aptering agter.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra PALMSTON (UK) ex LA PLATA (Arg.) Omdøbt til -
Rederi B. til La Fluvial, A. Carbone, B.A. Argentina, som LA PLATA. Solgt 1917 til Instone Transport, London, og næ. til PALMSTON, senere flere ejere under samme navn. Indfl. 1947 til Rederiet Anholt A/S, og næ. til AMOS. Rederi
før - efter
Oph. 1962 ultimo hos Løgstrup & Co. i Randers.
ReferencerKSB-10-0430. REG-01-0088. H&S registr.H&S 1996:1227.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-10-0430) salgsdokument fra 1947-03-04. (Flg. 1948) (Fred.) Omb. 1949 til M/S ved Sønderborg Skibsværft, nye mål: 490 BRT, 224 NRT, 465 DW, med 290 iHK Alpha-Diesel. (REG-01-0088) Yderligere registreringsdata om ejerforhold. (Mir.) Under navnet Palmston ejet 1922 af S. Instone & Co., London. 1923 af Invicta Coal & Shipping, London. 1926 af Henry Burden Jr. & Co., London. 1937 af Coast Lines, London. 1937 af James Mitchell & Co., Leith. 1940 af Risdan Beazley, Leith. 1946 af T. & W. Colassi, London.
Tidligste år
 
1907 Seneste år
 
1962
Reference : Salgsdokument for skibet:
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet AMOS.

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10487