ID-nummer | 7248 |
Skibsnavn | BRASILIEN (I) |
Kend.bogstav. | NCKW / OXGB |
Sam-kode | BOG-00120 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 4076 / 5340 |
NRT | 2506 / 4043 |
DW | 7162 + 38 / 8670 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5605558 |
Byg.nr. | 0144 |
Byg.år | 1921 |
Værft | Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. Afløb 1921-02-03. Afleveret 1921-07-01. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 378,0 x 52,2 x 24,5 / 28,6 og 32,6 / 36,8 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 2400 iHK, turbine, Lavals. |
Teknik | 2 dæk, awningdæk og shelterdæk type. |
Person-info | - |
Reg.by | København / Vejle |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | ATLANTERHAVET |
Omdøbt til | ADOLF RÖNNEBAUM (ty.) |
Rederi | Solgt 1924-03-18 R. til DFDS, København og næ. til BRASILIEN. |
Rederi før - efter | Solgt 1952-10-28 A. til Rhederei A.G. Nordmeer, Bremen og næ. til ADOLF RÖNNEBAUM. Oph. 1954-10-00 i Hendrik-Ido-Ambacht hos F.Rijsdijk. |
Referencer | Årbog 2007-05. H2. KOP-1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | Optræder i årbogen 2007, p. 51f, 55. Deltog som BRASILIEN i malmtransporterne i hjemmeflåden i WW2. (Fred.) p.602 A. Oph. 1954. (Søfart) 1953 nr. 1 p.20. (Mir.) (Tortzen2, 4) Krigshistorie. |
Tidligste år | 1924 |
Seneste år | 1954 |