Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJMG / OULL Sam-kode KSB-10494 Rig-Maskine Dampskib / motorskib Brugstype LST
BRT 292 NRT 189 DW 400 + ? Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0031
Byg.år 1912 Værft Lödöse Varv A/B. Afleveret 1912-09-00. Byg.by Lödöse Byg.land Sverige
Dimension 122,6 x 22,6 x 11,5 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 115 iHK compound type fra værftet.
Teknik1 dæk. 1 mast, maskine agter.
Person-info-
Reg.by Assens Reg.land Danmark Omdøbt fra CLARA (Sv.) ex BRYNHILD (Sv.) ex CLARA (Sv.) Omdøbt til BETULA (Sv.)
Rederi B. til værftet som CLARA (JSVH). Forlænget 1917. Solgt til Atlas Rederi-A/B, Stockholm, og næ. til BRYNHILD. Solgt 1925 til Ido Rederi-A/B, Stockholm, og næ. til CLARA. Senere overtaget af Brd. Mattsson A/B, Helsingborg, uden næ. Rederi
før - efter
Indfl. 1931 til skibsfører S. Frydendahl, Thorøhuse, Assens og næ. SONJA FRYDENDAHL. Overt. 1935-06-01 af Assens Bank. Solgt 1935-07-20 A. til Axel Björk, Råå, Sverige og næ. BETULA (SKWU). Omb. 1950 til motorskib. Solgt 1965 til kaptajn Birger Norrback, Sideby Finland, og næ. til HAMNFJORD (OGQN). Næ. 1966 til BETULA. Solgt 1967 til Oskar Lindroos, Kristinestad Finland, og næ. til STELLA-
ReferencerKSB-10-0448. FEN-12-1694. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1227. SR-foto.
Bemærkninger(KSB-10-0448) salgsdokument fra 1930-08-02 for navnet RIGEL. (Flg. 1932) har som foregående navn CLARA, der er svensk reg. i (Fred.) p.229. Ingen andre har KSB's oplysning om tidligere ejer i Tallinn. Skibet forl. 1917. De forlængede data er reg. i felterne. Efter omb. 1950 til motorskib målt til 306 BRT, 177 NRT, 440 DWt.
Tidligste år
 
1931 Seneste år
 
1967>
Reference : Salgsdokument for skibet:
Reference : Foto af SONJA FRYDENDAHL

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10494