Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 7279 | Skibsnavn | SALTHOLM | ||||
Kend.bogstav. | NTFQ / OUKU | Sam-kode | KSB-10500 | Rig-Maskine | Dampskib | Brugstype | PA |
BRT | 201,50 | NRT | 112,61 | DW | 50 + 15 | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | 5609020 | Byg.nr. | 0299 |
Byg.år | 1882 | Værft | Lindholmens Mekaniska Verkstad A/B. Afløb 1882-01-18. Afleveret 1882-04-00. | Byg.by | Göteborg | Byg.land | Sverige |
Dimension | 138,6 x 21,2 x 8,6 feet (kend.) | Maskine | Dampmaskine 400 iHK, compound type. | ||||
Teknik | Fart 11,7 knob. Mat. jern på klink, 1 dæk. | ||||||
Person-info | - | ||||||
Reg.by | København | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | - | Omdøbt til | KUMARI |
Rederi | B. til Øresund D/S A/S, København. | Rederi før - efter | Solgt 1936-11-28 R. til Laevaühig G. Serko & Co., Tallinn, Estland og næ. KUMARI. Forlist 1941-08-28 ved minesprængning ud for Cape Juminda. | ||||
Referencer | KSB-11-0465. ORG-N. | H&S registr. | H&S 1996:1227. | ||||
Bemærkninger | (H&S 1996:1227 = KSB-11-0465) salgsdokument fra 1937-11-19. (Fred.) Fra 1916 til 1919 overt. af Marineministeriet, armeret og anvendt som inspektionsskib ved minespærring. Ommålt 1919 136,0 x 22,4 x 8,9 feet og 219 BRT, 95 NRT, 85 + 15 DWt. (Mir.) Har nybygningsnummer 297. | ||||||
Tidligste år | 1882 | Seneste år | 1941 |
Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10500