Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGVJ / OUZH (NCVJ) Sam-kode KSB-10508 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 72 / 78 NRT 30 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0141
Byg.år 1898 Værft J. Fullerton & Co. Byg.by Paisley Byg.land Skotland
Dimension 79,2 x 17,1 x 7,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 70 iHK compound type. Omb. 1925 til diesel 65 iHK.
TeknikMat. jern på klink, 1 dæk.
Person-info-
Reg.by Hasle / Sakskøbing Reg.land Danmark Omdøbt fra SAXKJØBING Omdøbt til -
Rederi Solgt 1928-06-00 til skibsfører H. Kristiansen, Sakskøbing og næ. til SAXKJØBING. Næ. 1933-03 til POLLUX Rederi
før - efter
Solgt 1940-11-00 A. til skibsfører Carl Johan Steenberg, Hasle. Solgt 1942-03-00 A. til skibsfører Emil A.A. Nielsen, Hasle. Forlist 1942-11-28. Borteblevet.
ReferencerKSB-11-0483. H2. F2. H&S registr.H&S 1996:1227.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-11-0483) salgsdokument fra 1928-05-21. (Flg. 1921) Interimscertifikat til skibet efter genforeningen, kaldesignal NCVJ. Overført 1922-05-00 til Tyskland. (Fred.) Indflaget igen 1926-04-17 R. med kaldesignal NGVJ. Omb. 1926 til diesel og nymålt: 77,86 BRT, 43,56 NRT, 79,9 x 17,3 x 7,5 feet (kend.) Forlist 1942-11-28 og forsvundet efter formodentlig minesprængt, 3 mand omkom. (Krigsforlis) nr.331. (Søulyk.) 1942 nr.240.
Tidligste år
 
1928 Seneste år
 
1922

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1920 - 1928 SKIRNER NGVJ / OUZH (NCVJ) Indfl. med genforeningen på interimscert. og næ. til SKIRNER. Solgt 1922-05-00 til Tyskland. Indfl. 1926-04-17 A. til skibsfører Frederik J. Rasmussen, Sønderborg og omB. til m/s.
1928 - 1922 SAXKJØBING NGVJ / OUZH (NCVJ) Solgt 1928-06-00 til skibsfører H. Kristiansen, Sakskøbing og næ. til SAXKJØBING.
1928 - 1922 NGVJ / OUZH (NCVJ) Solgt 1928-06-00 til skibsfører H. Kristiansen, Sakskøbing og næ. til SAXKJØBING. Næ. 1933-03 til POLLUX