Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSBK Sam-kode KSB-10509 Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA / LST
BRT 553,64 NRT 305,70 DW 100 + 60 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609003 Byg.nr. 0108
Byg.år 1879 Værft B&W. Afleveret 1879-05-09. Bilbrev 1879-03-01. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 194,1 x 22,8 x 11,2, maskinrum 54,5 fod (kend.) Maskine Dampmaskine, hjulskib 200 nHK, 800 iHK, fra 2 stk 2-cyl. compound maskiner. + Sejl, skonnertrigning.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, hækbygget, rundt spejl, lodret stævn. Postskib, passagerskib.
Person-info-
Reg.by Korsør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det kgl. danske Postvæsen, København. Overt. af De sjællandske Statsbaner og fra 1887-05-26 af DSB, København. Rederi
før - efter
Solgt 1916-08-26 af Carl Engholm solgt og skibsreder Steen Giebelhausen, København købt skibet (KSB-11-0486). Solgt 1917-04-30 A. til Carl Engholm, København og omreg. som lægter. Næ. til EMMA af Århus. Solgt 1918-11-00 til bankier Paul Hagemann, Kbh. BR Dansk Bjergningskompagni, Ålborg (KSB-11-0484) næ. til uvis navn. Solgt 1920 til Union Transport & Bjergningsselskab A/S, Kbh. Oph. i Århus 1923.
ReferencerP&T. DSB. KSB-11-0484. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1227.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-11-0486) salgsdokument fra 1916-08-26. (KSB-11-0484) salgsdokument fra 1918-11-27, solgt til pram eller ophug. (Fred. P&T) + (Fred.) p.81: Ommålt 1915 til 546 BRT, 305 NRT, 100 + 60 DWt, 200,6 x 24,1 x 11,5 feet 44 feet over hjulkasser (kend.) (Mir.)
Tidligste år
 
1879 Seneste år
 
1918>
Reference : Salgsdokument for skibet:
Reference : Salgsdokument for skibet:

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10509