Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLBS / OULO Sam-kode KSB-10517 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 157 NRT 72 DW 225 + 20 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1898 Værft Skibsværft D.W. Kremer & Sohn. Byg.by Elmshorn Byg.land Tyskland
Dimension 109,0 x 21,0 x 7,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 80 iHK compound type.
TeknikMat. jern og stål, 1 dæk.
Person-info-
Reg.by Hammerhavnen / København Reg.land Danmark Omdøbt fra PAULINE Omdøbt til -
Rederi Solgt 1924-01-29 A. til Partrederi, BR A. Andersen & Søn, Kbh. og næ. til STENSØ Rederi
før - efter
Solgt 1933-12-21 A. til skibsreder Karl W. Clemmensen, København ved tvangsauktion. Solgt 1934-03-17 A. til skibsfører Anton J. Knudsen, Kbh., hjs. Hammerhavnen. Solgt 1940-08-20 R. til L. Salem, Tallinn, Estland.
ReferencerKSB-11-0499 H&S registr.H&S 1996:1227
Bemærkninger(KSB-11-0499) salgsdokument fra 1940-03-29. (Fred.) Forlist 1898-12-15 ved Allinge, grundstødt, sunket, bjærget og rep. Køberen i Estland hed Salem og ikke Salin.
Tidligste år
 
1924 Seneste år
 
1940
Reference : Salgsdokument for skibet:

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1898 - 1924 PAULINE NLBS / OULO B. til kaptajn H.R. Gontard / Gundthardt, Åbenrå. Forlist 1898-12-15 og bjærget og repareret. Solgt 1900-05-31 R. til Partrederi i København, BR Peter E. Petersen. Fra 1908-04-23 R. eneejer skibsfører P.E. Petersen.
1924 - 1940 NLBS / OULO Solgt 1924-01-29 A. til Partrederi, BR A. Andersen & Søn, Kbh. og næ. til STENSØ