Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTKJ / NBLR Sam-kode KSB-10521 Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 139 / 139 NRT 130 / 127 DW 200 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0027
Byg.år 1883 Værft Skibsbygmester Christian Bom. Bilbrev 1883-01-12. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension Dybde i last 10,3 fod (kend.) 88,2 x 20,4 x 10,4 fod (hovedd.) Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg (og fyr). 1 dæk, 2 master, hækbygget, fladt spejl, stævn med krølle.
Person-infoKaptajn H. Nielsen (Flg. 1921)
Reg.by Svendborg / Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra SVECIA (Fi.) Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi på Thurø med BR. hos Christian Bom. Kendingssignal NTKJ. Solgt 1904-01-26 til G.T.H. Sjölin, Jernavik, Sverige, og næ. til SVECIA. Rederi
før - efter
Indfl. 1919-10-11 / 1920-02-04 fra Fi. til S. Emil Brüel,, Hillerød og næ. til DANNEBROG, kendingssignal NBLR. Forlist 1922-10-14 i Nordsøen, sprunget læk og sunket på rejse til Newcastle med 65 standarder props. Besætning reddet. (Malling)
ReferencerKSB-11-0507. H&S registr.H&S 1996:1227.
Bemærkninger(H&S 1996:1227 = KSB-11-0507) salgsdokument fra 1919-10-11. (Flg. 1921) (ELI) (Søulyk.) 1922 p.10: Sprunget læk 1922-10-14 i Nordsøen og sunket. (Malling) Do. (Rosendahl-2) p.160.
Tidligste år
 
1883 Seneste år
 
1922
Reference : Salgsdokument for skibet:

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-10521