Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. GRCE / NJSV Sam-kode BOG-00137 Rig-Maskine Dampskib Brugstype INSP
BRT 250 NRT 170 DW 465 Depl. Klstr. -
BT - NT - IMO 1164044 Byg.nr. 0027
Byg.år 1890 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1890-07-08. Afleveret 1890-10-24. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 129,3 x 25,1 x 9,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 450 iHK, triple exp. type af værftets type.
TeknikFart 11 knob, 1 dæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til ANNA (UK)
Rederi B. til Fyr- & Vagervæsenet, København. Rederi
før - efter
Solgt 1933-04-00 til skibsreder Albert Jensen, København. Solgt 1933-04-04 til London og næ. ANNA med hensigt at gå til sydafrikansk ejer (avisudklip). Solgt 1935 og næ. til METINDA. Solgt 1947 og næ. til TOPMAST NO.7. Oph. 1949-03-17 i Boom hos L&G Engelen.
ReferencerÅrbog 1960-08. Årbog 2001-02. HSM R-06. HSM R-22. HSM R-33. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:3027.
BemærkningerOptræder i årbog 1960 p.107 med foto + p.121. (BOG) Årbog 2001, p. 11, 17. (Fred.). (H&S 1996:3027 = HSM R-06 + R-22 + R-33) Middelspantplan. Generalarrangement med opstalt, 2 dæksplaner og 2 middelspantplaner. (H&S 1996:3027) HSM-karton: Specifikationshæfter. konstruktionstegninger ca. 54 stk. Beregninger og korrespondance samt fra ombygning i 1911 ca. 10 stk. med tilhørende beregninger og korrespondancer.
Tidligste år
 
1890 Seneste år
 
1949

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = BOG-00137