Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGWB / OYZA Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype TK
BRT 8278 / 8331 NRT 5064 / 4992 DW 12250 / 13580 Klstr. -
BT - NT - IMO 5606819 Byg.nr. 0184
Byg.år 1928 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft = B&W Søndre Værft. Afløb 1927-11-30. Afleveret 1928-02-09. Reg.nr. D-73. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 466,3 x 61,8 x 34,2 / 36,3 feet (kend.) Maskine Diesel 3200 iHK, 2 stk. 6-cyl. 4SA B&W motorer type 6150-P til 2 skruer.
TeknikFart 10,5 knob. 20 tanke, 1 dæk. Maskine agter og bro midtskibs.
Person-info-
Reg.by Nyborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til PICKANINNY (Lib.)
Rederi B. til APM - partrederi af D/S af 1912 og D/S Svendborg med APM som BR. Fra 1938 med de to D/S som et I/S. Rederi
før - efter
Oplagt 1940-04-00 i USA. Lå sidst i april 1940 i Boston, USA. Overt. 1941-08-02 af US War Shipping Administration og næ. SALVATOR (Pa.) Tilbagelev. 1946 til APM. Solgt 1956-04-18 R. til Udland og videre til Augury Transport Corp., Monrovia og næ. til PICKANINNY.
ReferencerB&W K-057. Årbog 1955-01. U2. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:2184.
Bemærkninger(H&S 1996:2184) Specifikationer til værft. (BOG) Årbog 1955 p.11, spantemodel, tværsnit 52-54 fremstillet til museet. (Fred.) p.410. (Tortzen1-3) Krigshistorie. (Mir.)
Tidligste år
 
1928 Seneste år
 
1956