Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGTC / OUJX Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1509 NRT 900 DW 2255 + 145 Klstr. -
BT - NT - IMO 1167464 Byg.nr. 0186
Byg.år 1927 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft = B&W Søndre Værft. Afløb 1927-10-31. Afleveret 1927-11-00. Reg.nr. C-524. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 250,1 x 38,7 x 15,5 / 18,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 830 iHK, triple expansion type fra værftet. 2 kedler.
TeknikFart 11,5 knob. 2 dæk, welldæk type. 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Pacific D/S A/S, København, reg. dato 1927-11-01 R.. Rederi
før - efter
Overt. 1940-04-00 Ministry of War Transport, London. Lå sidst i april 1940 Methil. Forlist 1941-02-15 efter kollision Nordsøen i konvoj.
ReferencerB&W K-057. Årbog 1999-04. U2. F2. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:2186. H&S 2013:0081.
BemærkningerH&S 1996:2186, Specifikationer til værft; (Fred.) p.80 P: Under konvojrejse blandet med modgående konvoj og kollideret med norsk SELVIG, sat på grund ved Robin Hood's Bay, slået til vrag, udslettet som vrag. (Mir.) (BOG) Årbog 1999 p.115, 121: Under engelsk administration i WW2. (H&S 2013:0081) Målebreve 1927-1928. (Tortzen1-3) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1927 Seneste år
 
1941