Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPLD Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1590 NRT 1007 DW 2080 + 170 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602396 Byg.nr. 0247
Byg.år 1905 Værft B&W. Afløb 1905-10-21. Afleveret 1905-12-01. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 255,0 x 37,2 x 17,1 / 20,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 920 iHK, triple expansion af værftets type.
TeknikFart 9 knob. 2 dæk, 2 dæk, welldæk type, 4 luger. Indrettet til kultransport.
Person-infokaptajn Jakob Sønderberg Schmidt, dec. 1905 til 1917 forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det Danske Kulkompagni A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1917-06-09 i Nordsøen på rejse fra København til Blyth. Torpederet af tysk ubåd og sunket.
ReferencerB&W K-057. FEN-10-1335. F1. H&S registr.H&S 1996:2247. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:2247) Specifikationer til skrog. (Fred.) Forlist 1917-06-09 i konvoj på rejse København til Blyth, blev torpederet ud for Lerwick af tysk ubåd. 4 mand omkom, 15 reddet af eskortebådene OTHELLO og IMPERIAL. (Krigsforlis 1914-1918) nr.163: Begge både kæntrede ved udsætningen på grund af skibets fremfart. Andre besætningsmedlemmer sprang i søen. På nær 4, der druknede, blev de andre samlet op af to trawlere, OTHELLO og IMPERIAL, og 1917-06-12 landsat i Grimsby.
Tidligste år
 
1905 Seneste år
 
1917
Reference : Foto af DANA