Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPVS / OXZD Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 1866 / 1761 NRT 915 / 871 DW 900 + 150 / 928 + 159 Klstr. -
BT - NT - IMO 5504852 Byg.nr. 0252
Byg.år 1906 Værft B&W. Afløb 1906-08-10. Afleveret 1906-10-00. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 272,9 x 38,0 x 21,9 / 26,1 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, 2450 iHK, triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 15 knob, 2 dæk, awningdæk type. 3 luger, 2 master. 134 pax 1. kl., 68 på 2. og 220 pax på dæk.
Person-infoBesætning 54 personer.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til SILJA I (Fi.) ex BORE II (Fi.)
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Omb. 1922 på Deutsche Werke, Kiel. Overt. 1943-01-07 af Tyske Marine og næ. ALMUT Tilbagelev. 1945-11-15 til DFDS Solgt 1947-08-26 A. til Ångfartygs-A/B Bore, Åbo, Finland og næ. BORE II (OFKR) og igen 1965. Solgt 1965 og 1966 til Finska Ångfartygs A/B, Helsinki, og næ. til SILJA II. Oph. 1967-06-14 i Helsinki hos Helsingin Romuliike.
ReferencerFEN-04-0452. H2. H&S registr.H&S 1996:2252. H&S 1996:1270. SR-foto 1984:0160 + 1984:0161 + 1984:0162 + 1984:0163 + 1995:0946.
Bemærkninger(H&S 1996:2252) Specifikationer til skrog og maskine. (Fred.) (H&S 1996:1270) Tegning af rorpakdåse. (ELI) (Udklip) Fartøj, spec.: Illustration. (Søulyk.) 1908 p.32: Kollision 1908-10-24 med FIONA (ID 9254) af Frederikshavn i København. (Søulyk.) 1909 p.32: Kollision 1909-09-25 med FIONA af Frederikshavn ved Frederikshavn. (Søulyk.) 1931 p.13: Grundrørt 1931-05-16 ved Sverige sydkyst. (Søulyk.) 1932 p.13: Tilskadekommen mand 1932-08-10 ved ulykke. (Vikingen) 1925 hft. 7 p.30: kaptajn som lods i England. (Vikingen) 1926 hft. 7 p.5: Illustr. (Dansk Søfartstidende) 1931-05-29: Grundstødt ved Falsterbo. 53 bundplader beskadiget. (BOG) Optræder i årbog 2006 p.94. Deltog i malteserkorsordningen 1939-1940. (BOG) Årbog 1982 p.112. (Fred.) Omb. 1922 til 1779 / 2095 BRT, 860 / 1450 NRT, 928 + 159 DWt. Dimensioner: 273,0 x 38,2 x 22,8 / 26,1 feet (kend.). Var 1945 troppetransportskib for de allierede inden returnering til rederiet 1945-11-15.
Tidligste år
 
1906 Seneste år
 
1967
Reference : Foto af DRONNING MAUD
Reference : Foto af DRONNING MAUD