Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQHR Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 2478 NRT 1597 DW 2720 + 505 Klstr. -
BT - NT - IMO 1114941 Byg.nr. 0256
Byg.år 1907 Værft B&W. Afløb 1907-02-16. Afleveret 1907-06-20. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 310,8 x 40,7 x 18,8 / 22,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1350 iHK, triple expansion type fra værftet.
Teknik3 dæk, welldæk type. 2 master, 4 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til RISVEGLIO (It.) ex NICKERIE (Hol.)
Rederi B. til EAC, København. Rederi
før - efter
Solgt 1913-05-31 R. til Koninklijke West-Indische Maildienst, Amsterdam, og næ. til NICKERIE. Overt. 1918-1919 af US Shipping Board. Solgt 1933 til Ignazio Messina & Co. Genua, Italien og næ. RISVEGLIO. Solgt 1935 til Palestine Maritime Lloyd Ltd., Famagusta, og næ. til HAR ZION. Forlist 1940-08-31 i Atlanten efter torpedering fra tysk ubåd U-59.
ReferencerB&W K-057. FEN-06-0846. Årbog 2000-02. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:2256. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:2256 = B&W K-057) Specifikationer til skrog og maskine. (Fred.) p.312. Forlist 1940-08-31 på rejse fra Liverpool til Savannah på position 56-20 N og 10-00 W efter torpedering fra tysk ubåd U-59. 26 personer omkom. (Mir.) (BOG) Årbog 2000 p.26. (ELI) (Dansk Søfartstidende) 1907-06-27: Note om Prøveturen 1907-06-20. (Søulyk.) 1909 p.78: Kollision 1909-01-15 med lodsbåden ved Portland.
Tidligste år
 
1907 Seneste år
 
1940
Reference : Foto af ST. JAN (II)