Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQJS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 2487 NRT 1594 DW 2720 + 505 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602982 Byg.nr. 0257
Byg.år 1907 Værft B&W. Afløb 1907-05-25. Afleveret 1907-07-20. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 310,8 x 40,7 x 18,8 / 22,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 281 nHK, 1360 iHK, triple expansion type fra værftet. 2 kedler.
TeknikFart 11 knob. 3 dæk, welldæk type. 4 lastrum, 4 luger, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til COMMEWYNE (Hol. / Paramaribo)
Rederi B. til EAC, København. Rederi
før - efter
Solgt 1913-06-23 R. til Koninklijke West-Indische Maildienst, Amsterdam og næ. COMMEWYNE. Overgået 1927 til KNSM., Amsterdam. Solgt 1933 til Ignazio Messina & Co., Genua, Italien, og næ. til PROGRESSO. Solgt 1935 til Palestine Maritime Lloyd Ltd., Famagusta, og næ. til HAR CAMEL. Forlist 1938-01-00 efter brand i Constanza, grundsat, og efterfølgende oph.
ReferencerB&W K-057. Årbog 2000-02. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:2257. H&S 2005:0062. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:2257) Specifikationer til skrog og maskine. (Fred.) p.324. (H&S 2005:0062) Foto af skib. (BOG) Årbog 2000 p.26. (ELI) (Dansk Søfartstidende) 1907-07-25: Prøvetur.
Tidligste år
 
1907 Seneste år
 
1913