ID-nummer | 7391 |
Skibsnavn | ST. THOMAS (II) |
Kend.bogstav. | NQJS |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 2487 |
NRT | 1594 |
DW | 2720 + 505 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5602982 |
Byg.nr. | 0257 |
Byg.år | 1907 |
Værft | B&W. Afløb 1907-05-25. Afleveret 1907-07-20. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 310,8 x 40,7 x 18,8 / 22,8 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 281 nHK, 1360 iHK, triple expansion type fra værftet. 2 kedler. |
Teknik | Fart 11 knob. 3 dæk, welldæk type. 4 lastrum, 4 luger, 2 master. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | COMMEWYNE (Hol. / Paramaribo) |
Rederi | B. til EAC, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1913-06-23 R. til Koninklijke West-Indische Maildienst, Amsterdam og næ. COMMEWYNE. Overgået 1927 til KNSM., Amsterdam. Solgt 1933 til Ignazio Messina & Co., Genua, Italien, og næ. til PROGRESSO. Solgt 1935 til Palestine Maritime Lloyd Ltd., Famagusta, og næ. til HAR CAMEL. Forlist 1938-01-00 efter brand i Constanza, grundsat, og efterfølgende oph. |
Referencer | B&W K-057. Årbog 2000-02. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:2257. H&S 2005:0062. SR-foto. |
Bemærkninger | (H&S 1996:2257) Specifikationer til skrog og maskine. (Fred.) p.324. (H&S 2005:0062) Foto af skib. (BOG) Årbog 2000 p.26. (ELI) (Dansk Søfartstidende) 1907-07-25: Prøvetur. |
Tidligste år | 1907 |
Seneste år | 1913 |