Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQKM Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 2540 NRT 1620 DW 2720 + 505 Klstr. -
BT . NT . IMO 5602981 Byg.nr. 0258
Byg.år 1907 Værft B&W. Afløb 1907-06-27. Afleveret 1907-08-00. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 310,8 x 40,7 x 18,8 / 22,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1360 iHK, triple exp. type.
Teknik3 dæk, welldæk type.
Person-infoKaptajn A. Christensen, 1909.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til EAC, København. Rederi
før - efter
Solgt 1915-10-07 R. til Orient D/S A/S, København. Solgt 1916-02-04 R. til Otto Thorensens Line A/S, Oslo uden næ. Forlist 1917-12-12 efter torpedering af tysk ubåd ved Lundy Island.
ReferencerB&W K-057. EAC K-148. Årbog 2000-02. Årbog 2009-05. F1. H&S registr.H&S 1996:2258. H&S 1996:5277.
Bemærkninger(H&S 1996:2258 = B&W K-057) Specifikationer til skrog og maskine. (Fred.) (H&S 1996:5277 = EAC K-148) Apteringstegning oprindeligt i ØK's arkiv. (BOG) Årbog 2000 p.26. + Årbog 2009 p.76. (Mir.) (ELI) (Da.Søfartstid.) 1907-08-22: Prøvetursnote. (Søulyk.) 1908 p.76: Kollision 1908-05-07 på Themsen med S/S Orotava af Liverpool. (Søulyk.) 1909 p.78: Grundstødt 1909-01-04 i Øresund.
Tidligste år
 
1907 Seneste år
 
1916