Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXCS Sam-kode SAM-0580 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 1504 / 1651 NRT 590 / 651 DW 460 + 100 Klstr. -
BT - NT - IMO 5507169 Byg.nr. 0267
Byg.år 1908 Værft B&W. Afløb 1908-08-19. Afleveret 1908-10-00. Reg. 1908-10-28. Bilbrev 1908-10-27. Reg.nr. A-183 og B-58. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 290,0 x 48,6 x 17,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1978 iHK fra 2 stk. triple expansion type fra værftet til dobbelt skrue.
TeknikFart 15 knob, jernbanefærge, 1 dæk, 2 master, 2 spor, 16 jernbanevogne el. 50 biler, 1500 pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra CHRISTIAN IX Omdøbt til -
Rederi Solgt 1964-05-11 R. til Færgeselskabet af 1964 A/S, København og næ. BORGHOLM. Rederi
før - efter
Solgt 1964-12-02 til oph. i Ystad hos Carl Persson & Söner i første kvartal af 1965. Udgået af Flg. 1965.
ReferencerB&W K-058. B&W R-09. FEN-05-0676. REG-02-0467. KOP-1. H&S registr.H&S 1996:2267. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:2267) Specifikationer til skrog og maskine. (B&W R-09) Generalarrangement i tre blade samt en miniplan. (Fred.) p.293. (Mir.) (REG-02-0467) Yderligere data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1964 Seneste år
 
1964

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1908 - 1964 CHRISTIAN 9 / CHRISTIAN IX NRBL / OXCS B. til DSB, København.
1964 - 1964 OXCS Solgt 1964-05-11 R. til Færgeselskabet af 1964 A/S, København og næ. BORGHOLM.