Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRGS / OXNB Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 1218 NRT 655 DW 939 + 171 / 1016 + 104 Klstr. -
BT - NT - IMO 1167558 Byg.nr. 0270
Byg.år 1909 Værft B&W. Afløb 1909-09-07. Afleveret 1909-11-06. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 253,5 x 34,6 x 16,8 / 20,1 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1550 iHK triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 13 knob, 2 dæk, 36 pax.
Person-info-
Reg.by Esbjerg / København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Overt. Ministry of War Transport, London, og næ. FLORA II, management hos Ellerman's Wilson Line, Hull. Lå sidst i april 1940 i Manchester. Forlist 1942-08-02, torpederet syd for Vestmannaøerne i Atlanterhavet.
ReferencerB&W K-058. Årbog 1999-04. Årbog 2006-06. FEN-04-0468. U2. F2. H&S registr.H&S 1996:2270. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:2270) Specifikationer til skrog og maskine. (Fred.) Forlist 1942-08-02 mellem Island og UK, 35 sm ESE for Vestmannaøerne, torpederet af U-254 ved. (BOG) Årbog 1999 p.113, 123 og (BOG) Årbog 2006 p.94. Deltog i Malteserkorsordningen 1939-1940. (Tortzen1-4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.277. Forlisposition 62.45 N og 019.10 W. (Søulyk.) 1946 nr.48-II.
Tidligste år
 
1909 Seneste år
 
1942
Reference : Foto af FLORA (II)
Reference : Foto af FLORA (II)