ID-nummer | 7421 |
Skibsnavn | MINSK (II) |
Kend.bogstav. | NRPQ / OUJC |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1229 |
NRT | 708 |
DW | 1797 + 153 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5614563 |
Byg.nr. | 0280 |
Byg.år | 1911 |
Værft | B&W. Afløb 1911-03-10. Afleveret 1911-05-01. Reg.nr. C-150. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 252,4 x 37,2 x 15,1 / 18,4 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 1000 iHK, triple expansion type. 2 kedler. |
Teknik | Fart 10 knob, 2 dæk, welldæk type. 2 master, 2 samsonposter, 4 lastrum, 4 luger. |
Person-info | Kaptajn P. Gommesen, 1915. |
Reg.by | København / Middelfart |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS, København |
Rederi før - efter | Forlist 1940-03-19 i Nordsøen efter torpedering fra tysk U-19 på position 58-07 N og 002-39 W. |
Referencer | B&W K-059. H1. F2. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:2280. |
Bemærkninger | (H&S 1996:2280) Specifikationer for skrog og maskine. (Skibsforlis 1914-1918) nr.308. Havareret 1915-12-09 på rejse fra Valencia til København med frugt. Beskadigelsen skyldtes mine eller torpedo. Ingen omkomne. (Fred.) p.316: Forlist 1940-03-19 efter torpedering i Nordsøen nord for Rattray Head af tyske U-19. (Mir.) (Tortzen2) p.430: Forlisposition. (Krigsforlis) nr.36. |
Tidligste år | 1911 |
Seneste år | 1940 |