Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRPQ / OUJC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1229 NRT 708 DW 1797 + 153 Klstr. -
BT - NT - IMO 5614563 Byg.nr. 0280
Byg.år 1911 Værft B&W. Afløb 1911-03-10. Afleveret 1911-05-01. Reg.nr. C-150. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 252,4 x 37,2 x 15,1 / 18,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1000 iHK, triple expansion type. 2 kedler.
TeknikFart 10 knob, 2 dæk, welldæk type. 2 master, 2 samsonposter, 4 lastrum, 4 luger.
Person-infoKaptajn P. Gommesen, 1915.
Reg.by København / Middelfart Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København Rederi
før - efter
Forlist 1940-03-19 i Nordsøen efter torpedering fra tysk U-19 på position 58-07 N og 002-39 W.
ReferencerB&W K-059. H1. F2. H&S registr.H&S 1996:2280.
Bemærkninger(H&S 1996:2280) Specifikationer for skrog og maskine. (Skibsforlis 1914-1918) nr.308. Havareret 1915-12-09 på rejse fra Valencia til København med frugt. Beskadigelsen skyldtes mine eller torpedo. Ingen omkomne. (Fred.) p.316: Forlist 1940-03-19 efter torpedering i Nordsøen nord for Rattray Head af tyske U-19. (Mir.) (Tortzen2) p.430: Forlisposition. (Krigsforlis) nr.36.
Tidligste år
 
1911 Seneste år
 
1940