ID-nummer | 7422 |
Skibsnavn | TOMSK (II) |
Kend.bogstav. | NRQF / OUMN |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1229 |
NRT | 709 |
DW | 1777 + 153 / 1748 + 152 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1167567 |
Byg.nr. | 0281 |
Byg.år | 1911 |
Værft | B&W. Afløb 1911-04-06. Afleveret 1911-06-08. Reg.nr. C-72. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 252,4 x 37,2 x 15,1 / 18,4 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 1000 iHK, triple expansion type. 2 kedler. |
Teknik | Fart 10 knob, 2 dæk, welldæk type. 2 master, 2 samsonposter, 4 lastrum, 4 luger. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS, København |
Rederi før - efter | Overt. 1940-05-16 Ministry of War Transportation, London. Lå sidst i april 1940 i Manchester. Tilbagelev. 1945-10-05 til DFDS. Solgt 1959-04-18 R. til Eisen- und Metall KG., Hamburg, Tyskland for oph. |
Referencer | B&W K-059. B&W R-02. Årbog 1999-04. Årbog 2006-06. U2. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:2280. H&S 1996:2281. |
Bemærkninger | (H&S 1996:2280) Specifikationer for skrog og maskine. (H&S 1996:2281) Rørledningsplan og tankplan. (Fred.) p.336: Deltog i invasionen på D-dag på Omaha Beach fra 1944-06-07. (BOG) Årbog 1999 p.113. + Årbog 2006 p.92, 94. (Tortzen1-2, 4) Krigshistorie. |
Tidligste år | 1911 |
Seneste år | 1959 |