Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRQF / OUMN Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1229 NRT 709 DW 1777 + 153 / 1748 + 152 Klstr. -
BT - NT - IMO 1167567 Byg.nr. 0281
Byg.år 1911 Værft B&W. Afløb 1911-04-06. Afleveret 1911-06-08. Reg.nr. C-72. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 252,4 x 37,2 x 15,1 / 18,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1000 iHK, triple expansion type. 2 kedler.
TeknikFart 10 knob, 2 dæk, welldæk type. 2 master, 2 samsonposter, 4 lastrum, 4 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København Rederi
før - efter
Overt. 1940-05-16 Ministry of War Transportation, London. Lå sidst i april 1940 i Manchester. Tilbagelev. 1945-10-05 til DFDS. Solgt 1959-04-18 R. til Eisen- und Metall KG., Hamburg, Tyskland for oph.
ReferencerB&W K-059. B&W R-02. Årbog 1999-04. Årbog 2006-06. U2. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:2280. H&S 1996:2281.
Bemærkninger(H&S 1996:2280) Specifikationer for skrog og maskine. (H&S 1996:2281) Rørledningsplan og tankplan. (Fred.) p.336: Deltog i invasionen på D-dag på Omaha Beach fra 1944-06-07. (BOG) Årbog 1999 p.113. + Årbog 2006 p.92, 94. (Tortzen1-2, 4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1911 Seneste år
 
1959
Reference : Foto af TOMSK (II)