Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSBF / OYBA Sam-kode SAM-0140 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 1627 NRT 835 DW 828 + 100 Klstr. -
BT - NT - IMO 5504956 Byg.nr. 0283
Byg.år 1912 Værft B&W. Afløb 1912-03-30. Afleveret 1912-06-08. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 270,4 x 39,3 x 21,6 / 24,9 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 2300 iHK, triple exp. type.
TeknikFart 15,5 knob, 2 dæk, awningdæk type, 528 pax.
Person-info-
Reg.by Århus Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til BOTNIA
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Overt. 1944-04-18 af Besættelsesmagten og næ. til MARBURG. Tilbagelev. 1945-06-14 og næ. til AARHUS. Næ. 1948-12-07 R. til BOTNIA.
ReferencerB&W K-059. FEN-04-0403. H2. H&S registr.H&S 1996:2283. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:2283 = B&W K-059) Specifikationer for skrog og maskine. (Fred.) Overt. 1944-04-18 af tyske marine og anvendt som lazaretskib. (Mir.) (Tortzen4) Krigshistorie 12:21:9.
Tidligste år
 
1912 Seneste år
 
1948
Reference : Foto af AARHUS (II)

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1912 - 1948 NSBF / OYBA B. til DFDS, København.
1948 - 1966 BOTNIA (II) NSBF / OYBA B. til DFDS, København. Næ. 1948-12-07 R. til BOTNIA.