Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSBF / OYBA Sam-kode SAM-0140 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 1627 og 1972 NRT 835 og 1037 DW 828 + 100 og 829 Klstr. -
BT - NT - IMO 5504956 Byg.nr. 0283
Byg.år 1912 Værft B&W. Afløb 1912-03-30. Afleveret 1912-06-08. Bilbrev 1912-06-07. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 270,4 x 39,3 x 21,6 / 24,9 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 2300 iHK, triple exp. type. Omb. 1949 til oliefyring.
TeknikFart 15,5 knob, 2 dæk, awningdæk type, lodret stævn, hækbygget med rundt spejl, 528 pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra AARHUS Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Næ. 1948-12-07 R. til BOTNIA. Rederi
før - efter
Solgt 1966-11-02 R. til Husø Værft A/S, Norge. Omb. til logiskibe - intet nyt navn anført.
ReferencerB&W K-059. REG-01-0360. H&S registr.H&S 1996:2283. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:2283 = B&W K-059) Specifikationer for skrog og maskine. (Fred.) Overt. 1944-04-18 af tyske marine og anvendt som lazaretskib. Omb. 1949 på Helsingør Skibsværft, nye mål: 1972 BRT, 1037 NRT, 829 DWt, 270,4 x 39,3 x 28,8 feet (kend.), oliefyring. (Mir.) (REG-01-0360) Yderligere data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1948 Seneste år
 
1966
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet BOTNIA.

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1912 - 1948 AARHUS (II) NSBF / OYBA B. til DFDS, København.
1948 - 1966 NSBF / OYBA B. til DFDS, København. Næ. 1948-12-07 R. til BOTNIA.