ID-nummer | 7425 |
Skibsnavn | BOTNIA (II) |
Kend.bogstav. | NSBF / OYBA |
Sam-kode | SAM-0140 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 1627 og 1972 |
NRT | 835 og 1037 |
DW | 828 + 100 og 829 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5504956 |
Byg.nr. | 0283 |
Byg.år | 1912 |
Værft | B&W. Afløb 1912-03-30. Afleveret 1912-06-08. Reg.nr. A-14. Bilbrev 1912-06-07. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 270,4 x 39,3 x 21,6 / 24,9 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 2300 iHK, triple expansion type. 3 kedler. Omb. 1949 til oliefyring. |
Teknik | Fart 15,5 knob, 2 dæk, awningdæk type, lodret stævn, hækbygget med rundt spejl, 2 master, 3 lastrum, 3 luger, 528 pax. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | AARHUS |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS, København. Næ. 1948-12-07 R. til BOTNIA. |
Rederi før - efter | Solgt 1966-11-02 R. til Husø Værft A/S, Norge. Omb. til logiskibe - intet nyt navn anført. |
Referencer | B&W K-059. REG-01-0360. KOP-1. |
H&S registr. | H&S 1996:2283. SR-foto. |
Bemærkninger | (H&S 1996:2283 = B&W K-059) Specifikationer for skrog og maskine. (Fred.) p.51: Overt. 1944-04-18 af tyske marine og anvendt som lazaretskib. Omb. 1949 på Helsingør Skibsværft, nye mål: 1972 BRT, 1037 NRT, 829 DWt, 270,4 x 39,3 x 28,8 feet (kend.), oliefyring. (Mir.) (REG-01-0360) Yderligere data om ejerforhold. |
Tidligste år | 1948 |
Seneste år | 1966 |