Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTBK / OZPB Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 5259 / 5645 NRT 3302 / 4244 DW 9812 / 9825 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603843 Byg.nr. 0295
Byg.år 1914 Værft B&W. Afløb 1914-08-26. Afleveret 1914-10-07. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 410,0 x 55,2 x 35,4 / 39,5 feet (kend.) Maskine Diesel 3100 iHK i alt på 2 motorer B&W 6-cyl. 4SA til 2 skruer.
Teknik3 dæk, shelterdæk type, 4 master, mindre udstødsskorsten, 10 pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til EAC, København Rederi
før - efter
Forlist 1938-04-02 i Indiske Ocean 7 sm N for Penang efter brand i ladning, grundsat og forladt af besætning. Oph. senere i Japan.
ReferencerB&W K-059. B&W K-060. EAC K-153. FEN-06-0859. FEN-06-0927. H&S registr.H&S 1996:2287. H&S 1996:2294. H&S 1996:5292. SR-foto. H&S 2004:0047.
Bemærkninger(H&S 1996:2287) Specifikationer for skrog. (H&S 1996:2294 Specifikationer for maskine. (Fred.) Forlist 1938-04-02 i Indiske Ocean efter brand i copraladning. Skibet grundsat og besætning sejlet i land. Skibet opgivet. (H&S 1996:5292 = EAC K-153) Tegninger oprindeligt i ØK's arkiv. (Mir.) (FEN-06-0927) Artikel om prøveturen. (H&S 2004:0047) Lasteplaner.
Tidligste år
 
1914 Seneste år
 
1938
Reference : Foto af TONGKING
Reference : Artikel om prøvetur med TONGKING 1914.