Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTDH / OZQA Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 5259 / 6650 NRT 3301 / 4247 DW 9021 / 9825 Klstr. -
BT - NT - IMO 1172763 Byg.nr. 0299
Byg.år 1915 Værft B&W. Afløb 1915-01-16. Afleveret 1915-03-06. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 410,0 x 55,2 x 35,4 / 39,5 feet (kend.) Maskine Diesel 3100 iHK på 2 B&W motorer 6-cyl. 4SA til 2 skruer.
Teknik3 dæk, awningdæk / shelterdæk type, 4 master, lille udstødsskorsten. 10 pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til EAC, København Rederi
før - efter
Overt. 1940-04-00 Ministry of War Transport, London, management hos United Baltic Corp. Lå sidst i april 1940 i Hong Kong. Forlist 1945-04-11 i Konvoj, kæntret og sunket ved Azorerne under storm efter ladningsforskydning og motorskade.
ReferencerB&W K-059. B&W K-060. FEN-06-0877. Årbog 1988-07. Årbog 1999-04. U2. (F2.) H&S registr.H&S 1996:2287. H&S 1996:2294. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:2287) Specifikationer for skrog. (H&S 1996:2294 Specifikationer for maskine. (Fred.) Forlist 1945-04-11 nord for Azorerne i storm, hvor ladningen forskubbede sig, motoren satte ud, og skibet kæntrede. 45 personer omkom, heraf 25 danske, resten engelske. (Mir.) (BOG) Årbog 1988 p.198. + Årbog 1999 p.105, 113, 124. (Tortzen1-4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1915 Seneste år
 
1945
Reference : Ækvatordåbdattest i kopi for Pelourius-Jack.
Reference : Foto af PANAMA