Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTHS / OZRA Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 6652 NRT 4246 DW 9825 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603876 Byg.nr. 0300
Byg.år 1915 Værft B&W. Afløb 1915-06-26. Afleveret 1915-08-12. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 410,0 x 55,2 x 35,4 / 39,5 feet (kend.) Maskine Diesel 3100 iHK i alt på 2 stk. B&W 6-cyl. 4SA til 2 skruer.
Teknik3 dæk, shelterdæk / awningdæk type, 4 master, mindre udstødsskorsten, 10 pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til ADOLPHE (Fr.) / CUMA (Ty.)
Rederi B. til EAC, København Rederi
før - efter
Opbragt 1940-05-09 af fransk orlogsfartøj efter afg. Zeebrügge for De Allierede. Overt. af Fr. og næ. ST. ADOLPHE. Overt. 1941 efter Frankrigs kapitulation af Tyskland og næ. til CUMA. Forlist 1942-03-03 efter eksplosion i Palermo Havn under luftbombardement fra de allierede.
ReferencerB&W K-059. B&W K-060. FEN-06-0862. FEN-06-0894. U2. F2. H&S registr.H&S 1996:2287. 1996:2294. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:2287) Specifikationer for skrog. (H&S 1996:2294 Specifikationer for maskine. (Fred.) Overt. 1940-04-00 af Ministry of War Transportation, opbragt 1940-05-09 af Frankrig ud for Zeebrügge, og senere overt. af Tyskland, for i 1942-03-03 at eksplodere i Palermos Havn. (ELI) (StD-3) p.413. (MK 20) 1998: Artikel af Chr. Lund om skibe under fransk kontrol i WW2 side 47-62. Datoer for aktiviteter under WW2. (Mir.) (FEN-06-0894) Afløb og WW2-historie. (Tortzen1, 2, 4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.223. (Søulyk.) 1942 nr.28.
Tidligste år
 
1915 Seneste år
 
1942
Reference : Foto af AUSTRALIEN
Reference : Notits og gengivelse af afløb af AUSTRALIEN 1915, artikel om skibets overlevelse af WW2.