Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTKS Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 5570 NRT 3490 DW 9550 / 10325 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603894 Byg.nr. 0302
Byg.år 1915 Værft B&W. Afløb 1915-08-26. Afleveret 1915-10-12. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 425,3 x 55,2 x 35,4 / 39,5 feet (kend.) Maskine Diesel 3100 iHK på 2 skruer, B&W motor
TeknikFart 11 knob. 3 dæk, awningdæk type, 4 master, lille udstødsskorsten, 10 pax.
Person-infoKaptajn Johan Thomsen, okt. 1905 til 1918 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til EAC, København. Rederi
før - efter
Forlist 1918-08-01 i Middelhavet efter torpedering af tysk ubåd, UC-34, på position 31.45 N og 031.45 E.
ReferencerB&W K-060. UDR R-02. F1. H&S registr.H&S 1996:2302. H&S 1996:1272
Bemærkninger(H&S 1996:2302) Specifikationer for skrog og maskine samt planopmåling. (Fred.) Forlist 1918-08-01 i Middelhavet i konvoj vest for Port Said, torpederet af tysk ubåd. 1 mand omkom. (H&S 1996:1272) Tegning af bøjle til strømanker. (Krigsforlis 1914-1918) nr.248: Konvojen indeholdt 9 skibe og 4 beskyttelsesskibe, heraf 1 krydser. Gennemsnitlige fart var 5 knob. Efter torpederingen gik alle i bådene minus 3. maskinmester, der ikke blev fundet. Der forsøgtes ved en frivillig, matros Breiting, der igen gik om bord i vraget at finde 3. mester uden held. Efter at alle 1½ time efter var blevet optaget af beskyttelsstrawleren forsøgte man igen at finde 3. mester, men inden man nåede vraget, sank det.
Tidligste år
 
1915 Seneste år
 
1918