Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFDP / OYOA Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 4465 NRT 2730 DW 8000 Klstr. -
BT - NT - IMO 5606062 Byg.nr. 0327
Byg.år 1923 Værft B&W. Afleveret 1923-11-00. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 380,0 x 53,9 x 25,3 / 28,9 feet (kend.) Maskine Diesel 2600 iHK fra 2 stk. 6-cyl. 4SA B&W motorer til 2 skruer.
TeknikFart 11 knob, 2 dæk, partielt shelterdæk type, 2 master.
Person-infoKaptajn J. Jansen (Flg. 1924)
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Norden D/S A/S, København Rederi
før - efter
Opl. 1940-04-09 i Japan. Lå sidst i april 1940 i Takuyama, Japan. Næ. 1941 til TEIBO MARU. Overt. 1942-07-13 af Japan. Forlist 1942-09-25 ved Indonesien efter torpedering.
ReferencerB&W K-061 Årbog 1998-05. U2. F2. H&S registr.H&S 1996:2327.
Bemærkninger(H&S 1996:2327) Specifikationer for skrog og maskine samt opmålingshæfte. (Fred.) Forlist 1942-09-25 ved Indonesien efter torpedering, japansk besætning. (Mir.) Forlisposition 1942-09-25 var 10.31 N og 109.31 E. (BOG) Årbog 1998 p.87, 89, 92f. (Tortzen1-3) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.299. Ukendt forlisposition. Sænket under japansk flag. (Søulyk.) 1942 nr.224.
Tidligste år
 
1923 Seneste år
 
1942