ID-nummer | 7467 |
Skibsnavn | SEGUNDO (No.) |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 4414 |
NRT | - |
DW | 7790 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5606288 |
Byg.nr. | 0338 |
Byg.år | 1925 |
Værft | B&W. Afløb 1925-07-01. Afleveret 1925-09-00. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Lgd.pp. 112,3 m., Brd. 16,3 meter (Mir.) |
Maskine | Diesel fra 2 stk. B&W motorer. |
Teknik | Fart 10 knob. Fragtskib. |
Person-info | - |
Reg.by | Oslo |
Reg.land | Norge |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | SUD URUGUAYO (No.) |
Rederi | B. til Ivarans Rederi, Oslo, Norge. Næ. 1928 til SUD URUGUAYO for charter og næ. 1930 igen til SEGUNDO. |
Rederi før - efter | Solgt 1940 til Skibs-A/S Awilco, Oslo, uden næ. Forlist 1941-08-27 på rejse fra Liverpool til Curacao i ballast. Torpederet fra tysk ubåd U-557 på position 53-36 N og 016-40 W. |
Referencer | B&W K-062. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:2336. |
Bemærkninger | (H&S 1996:2336 = B&W K-062) Specifikationer for skrog og maskine. (Mir.) (Værftet) |
Tidligste år | 1925 |
Seneste år | 1941 |