Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGHB / OZUB Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 8391 NRT 5342 DW 12200 Klstr. -
BT - NT - IMO 1130116 Byg.nr. 0337
Byg.år 1925 Værft B&W. Afløb 1925-09-12. Afleveret 1925-12-05. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 460,1 x 59,7 x 35,6 / 39,6 feet (kend.) Maskine Diesel 5400 iHK B&W 2 stk. 6-cyl. 4SA motorer til dobbelt skrue.
TeknikFart 14 knob, 2 dæk, 4 master, lille udstødsskorsten.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til EAC, København. Rederi
før - efter
Overt. 1940-04-00 Ministry of War Transportation, London, og næ. til DANMARK af Liverpool (MNFV), management hos United Baltic Corp., London. Lå sidst i april 1940 i Colombo, Ceylon. Forlist 1942-07-30 i Atlanterhavet på 7 gr. N, torpederet af tysk ubåd U-130.
ReferencerB&W K-062. UDR R-01. EAC K-038 + 039 + 040. Årbog 1999-04. Årbog 2002-02. FEN-06-0800. FEN-06-0901. U2. F2. H&S registr.H&S 1996:2337. H&S 1996:1270. H&S 1996:5159. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:2337) Specifikationer for skrog og maskine. (Fred.) Forlist 1942-07-30 efter torpedering i Atlanterhavet på rejse mellem Cape Town og Halifax 7 gr. N af ækvator af U-130. Besætningen bjærget i egne både og taget op af M/S MOSLI af Farsund. (H&S 1996:1270) Tegning af 40 tons lossebom med afstivninger og spil. (H&S 1996:5159) Tegninger fra tidligere ØK's arkiv. (BOG) Årbog 1999 p.113 + 123: Om forlis. (BOG) Årbog 2002 p.32. (Mir.) (FEN-06-0901) Fotoserie af interiør fra rederiets tryksag, omtale i Motor Ship 1926. (Tortzen1-4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.275. Forlisposition 7.00 N og 024.19 W. (Søulyk.) 1946 nr.30-II.
Tidligste år
 
1925 Seneste år
 
1942
Reference : Foto af DANMARK
Reference : Fotoserie fra tryksag i rederiets reklamemateriale samt omtale i Motor Ship fra 1926 om motoren.