ID-nummer | 7469 |
Skibsnavn | TERCERO (No.) |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 4415 |
NRT | - |
DW | 7765 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 3008888 |
Byg.nr. | 0339 |
Byg.år | 1926 |
Værft | B&W. Afløb 1925-11-07. Afleveret 1926-01-00. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Lgd.pp. 112,3 m., Brd. 16,3 meter (Mir.) |
Maskine | Diesel fra 2 stk. B&W motorer. |
Teknik | Fart 10,5 knob. Fragtskib. |
Person-info | - |
Reg.by | Oslo |
Reg.land | Norge |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | SUD CUBANO (No.) |
Rederi | B. til Correct Rederi, Oslo, Norge. Næ. 1928 for charter til SUD CUBANO. Næ. 1930 igen til TERCERO. Solgt 1935 til Skibs-A/S Igadi, Oslo, uden næ. |
Rederi før - efter | Solgt 1947 til Helsingborg Rederi-A/B, Helsingborg, og næ. til MILOS. Solgt 1949 til Re-Be- Rederi-A/B, Turku, og næ. til ARABELLA. Solgt 1954 til Ankaret Rederi-A/B, Slite, Sverige, og næ. til KOALA. Oph. 1960-03-00 i Ystad hos Carl Persson & Söner. |
Referencer | B&W K-062. UDR R-01. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:2339. H&S 1996:1270. |
Bemærkninger | (H&S 1996:2339 = B&W K-062) Specifikationer for skrog. (H&S 1996:1270 = UDR R-01) Tegning af 25 tons lossebom over 2-lugen. (Mir.) (Værftet). |
Tidligste år | 1926 |
Seneste år | 1960 |