Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGTJ / OYFC Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 3173 NRT 1928 DW 5500 Klstr. -
BT - NT - IMO 5370591 Byg.nr. 0353
Byg.år 1927 Værft B&W. Afleveret 1927-11-00. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 326,2 x 50,1 x 20,8 / 24,1 feet (kend.) Maskine Diesel 1600 iHK B&W 6-cyl. motor.
TeknikFart 10,5 knob, 1 dæk, 5 lastrum, 5 luger med dobbelte bomme.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til TUMBES (Peru)
Rederi B. til Det Dansk-Franske D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Var 1940-04-09 i Callao i Peru og blev oplagt. Lå sidst i april 1940 i Bahia Blanca, Argentina. Beslaglagt 1941-03-14 af Peru og næ. til TUMBES. En salgssum for skibet blev aftalt med tilbagekøbsklausul, som rederiet frafaldt efter WW2. Solgt 1944-03-01 A. til Corp. Peruana de Vapores, Valparaiso, Chile. Oph. 1972-02-00 i Mobile hos Pinto Island Metal Co. (Mir.)
ReferencerB&W K-063. Fartøj BYG K-18. Årbog 1982-04. Årbog 1995-07. Årbog 2001-06. U2. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:2353.
Bemærkninger(H&S 1996:2353) Specifikationer for skrog og maskine samt opmålingshæfte. (H&S 1996:2353 = BYG K-18) Artikel fra Shipbuilding and Shipping Record 1928-01-05 om det nybyggede skib. (Fred.) Oplagt og afhændet 1940 / 1942 i Sydamerika. (MK 22) 2000: Artikel af Chr. Lund om skibe beslaglagt i Sydamerika under WW2 med en del data om aktiviteterne, side 123-131. (Mir.) (BOG) Årbog 1982 p.62. Årbog 1995 p.104, 115. Årbog 2001 p.97. (Tortzen1-2) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1927 Seneste år
 
1972