ID-nummer | 7481 |
Skibsnavn | IRLAND (I) |
Kend.bogstav. | NGTJ / OYFC |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 3173 |
NRT | 1928 |
DW | 5500 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5370591 |
Byg.nr. | 0353 |
Byg.år | 1927 |
Værft | B&W. Afleveret 1927-11-00. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 326,2 x 50,1 x 20,8 / 24,1 feet (kend.) |
Maskine | Diesel 1600 iHK B&W 6-cyl. motor. |
Teknik | Fart 10,5 knob, 1 dæk, 5 lastrum, 5 luger med dobbelte bomme. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | TUMBES (Peru) |
Rederi | B. til Det Dansk-Franske D/S A/S, København. |
Rederi før - efter | Var 1940-04-09 i Callao i Peru og blev oplagt. Lå sidst i april 1940 i Bahia Blanca, Argentina. Beslaglagt 1941-03-14 af Peru og næ. til TUMBES. En salgssum for skibet blev aftalt med tilbagekøbsklausul, som rederiet frafaldt efter WW2. Solgt 1944-03-01 A. til Corp. Peruana de Vapores, Valparaiso, Chile. Oph. 1972-02-00 i Mobile hos Pinto Island Metal Co. (Mir.) |
Referencer | B&W K-063. Fartøj BYG K-18. Årbog 1982-04. Årbog 1995-07. Årbog 2001-06. U2. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:2353. |
Bemærkninger | (H&S 1996:2353) Specifikationer for skrog og maskine samt opmålingshæfte. (H&S 1996:2353 = BYG K-18) Artikel fra Shipbuilding and Shipping Record 1928-01-05 om det nybyggede skib. (Fred.) Oplagt og afhændet 1940 / 1942 i Sydamerika. (MK 22) 2000: Artikel af Chr. Lund om skibe beslaglagt i Sydamerika under WW2 med en del data om aktiviteterne, side 123-131. (Mir.) (BOG) Årbog 1982 p.62. Årbog 1995 p.104, 115. Årbog 2001 p.97. (Tortzen1-2) Krigshistorie. |
Tidligste år | 1927 |
Seneste år | 1972 |