Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTBV Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1106,86 NRT 651,48 DW 1408 + 242 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603676 Byg.nr. 0145
Byg.år 1914 Værft Helsingør Skibsværft & Maskinbyggeri A/S. Afleveret 1914-11-04. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 230 x 35,-6 x 15-2 feet (Værft) 231,2 x 35,6 x 13,1 / 15,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 105 nHK, 579 iHK, triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 10,5 knob. 1 dæk.
Person-info-
Reg.by Nykøbing M. Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til EXPORT (No.)
Rederi B. til Nykjøbing Mors D/S A/S, Nykøbing M. Rederi
før - efter
Solgt 1915-11-26 R. til Export D/S A/S, Skien, Norge og næ. til EXPORT. Solgt 1915-11-00 Øy D/S A/S, Kristiania, og næ. til YTTERØY Forlist 1917-08-19 efter torpedering fra tysk ubåd UC-48 på position 48.44 N og 004.29 W på rejse fra nantes til Cardiff.
ReferencerFartøj-BYG-01. HSM R-15. HSM R-31. H&S registr.H&S 1996:1250. H&S 1996:1253. H&S 1996:3145.
Bemærkninger(H&S 1996:1250 = BYG-01) Generalplantegning. (H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3145 = HSM R-15) Linjetegning, mærket som passende også til HSM b. nr. 153 VINÆS. (H&S 1996:3145 = HSM R-31) Maskinarrangement. (H&S 1996:3145) HSM-karton: Specifikationsbog, tegning af komfur, kapacitetsplan x 2. (Fred.) (Mir.)
Tidligste år
 
1914 Seneste år
 
1917