Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYJH Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 1684 NRT 926 DW 2400 Klstr. -
BT - NT - IMO 5370840 Byg.nr. 0231
Byg.år 1936 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1935-11-08. Afleveret 1936-01-15. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 271,7 x 40,4 x 16,6 / 19,3 feet (kend.) Maskine Diesel 1950 iHK B&W motor.
TeknikFart 13 knob, 2 dæk, åben shelterdæk type. 12 pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Oplagt 1940-04-15 til 1941-07-21 i New York. Overt. 1941-07-22 af US Maritime Commission, indgået i US Navy og næ. til AQUILA. Næ. 1945 til BONANZA under US management. Tilbagelev. 1946-04-12 til DFDS og næ. til oprindeligt navn. Solgt 1966-04-12 R. til Eletson Maritime Corp., Piræus, Grækenland og næ. til MARIA T. Solgt 1972 og næ. til MATHIOS. Oph. 1978-08-00 i Piræus.
ReferencerFartøj BYG-02 + BYG K-18. Årbog 1982-06. U2. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1251. H&S 1996:3231.
Bemærkninger(H&S 1996:1251) Tegning af agterstævn og ror. (H&S 1996:3231 = BYG K-18) Passagermateriale, folder med kahytsplan for TUNIS og MAROCCO. (H&S 1996:3231 = Flyt 1) Små fotos fra skibet. (BOG) Årbog 1982 p.112. (Mir.) (Tortzen1-3) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1936 Seneste år
 
1978
Reference : Foto af TUNIS