Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYWM Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype BGS
BRT 104,32 NRT 0 DW 20 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0045
Byg.år 1938 Værft Svendborg Skibsværft & Maskinbyggeri A/S. Afleveret 1938-05-28. Bilbrev 1938-05-24. Reg.nr. D-147. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 82,2 x 21,2 x 8,4 feet (kend.) Maskine Diesel 815 iHK 5-cyl. 2SA Atlas-Polar motor.
TeknikBugserbåd, 1 dæk. 1 mast, pladestævn, hækbygget, spids hæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til GREIF (Ty.)
Rederi B. til Det Forenede Bugserselskab A/S, København. Overt. 1953-12-29 A. til Em.Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise A/S, Kbh. Rederi
før - efter
Solgt 1958-03-27 A. til Lübeck Linie og næ. til GREIF.
ReferencerFartøj-BYG-02. EAC K-166. SVB R-02. BYG K-07. BYG K-15. FEN-15-2031. H2. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1251. H&S 1996:1301. H&S 1996:1344. H&S 1996:1438. H&S 1996:5304. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1251 = Fartøj-BYG-02) Tegning af profil og dæksplan samt af agterstævn og rorkvadrant. (Fred.) p.246: Overtaget 1953 af Svitzer, men fortsatte med FB-skorsten. (H&S 1996:5304 = EAC K-166) Maskinarrangement, Generalarrangement og aflev. meddelelse, oprindeligt i ØK's arkiv. (H&S 1996:1301 = SVB R-02) En samling tegninger inkl. nogle maskintegninger. (H&S 1996:1344 = BYG K-07) Generalarrangement udbudstegning, gangspil, pumper. (H&S 1996:1438 = BYG K-15) 2 fotos af exteriører. (FEN-15-2031). (Tortzen4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1938 Seneste år
 
1957
Reference : Foto af GORM