ID-nummer | 7565 |
Skibsnavn | ASTA |
Kend.bogstav. | NBQC |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 391,11 |
NRT | 243,44 |
DW | 450 + 60 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5609054 |
Byg.nr. | 0021 |
Byg.år | 1889 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 18889-10-03. Afleveret 1889-11-00. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 141,3 x 22,7 x 10,6 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 240 iHK compound type fra værftet. |
Teknik | Fart 8,5 knob. Mat. klink af stål, 1 dæk, 2 master, hækbygget, elliptisk spejl, lodret stævn. |
Person-info | Kaptajn Niels Sørensen, København. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Østersøen D/S A/S, København. |
Rederi før - efter | Forlist 1891-01-08 på rejse fra Grimsby til Kerteminde med kul. Strandet på Lysegrund. |
Referencer | Fartøj BYG-03. SVI-01-0005. SVI-01-0006. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:1253. H&S 1996:3021. H&S 1990:0611. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3021) HSM-karton: Specifikationshæfte. Konstruktionstegninger: 29 tegninger samt 2 breve. (Fred.) (Mir.) (SVI-01-0005 + 0006) Forlisfoto. (Rosendahl-2) p.108: Ved forliset blev besætningen på 12 mand bjærget. |
Tidligste år | 1889 |
Seneste år | 1891 |