Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBQC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 391,11 NRT 243,44 DW 450 + 60 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609054 Byg.nr. 0021
Byg.år 1889 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 18889-10-03. Afleveret 1889-11-00. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 141,3 x 22,7 x 10,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 240 iHK compound type fra værftet.
TeknikFart 8,5 knob. Mat. klink af stål, 1 dæk, 2 master, hækbygget, elliptisk spejl, lodret stævn.
Person-infoKaptajn Niels Sørensen, København.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Østersøen D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1891-01-08 på rejse fra Grimsby til Kerteminde med kul. Strandet på Lysegrund.
ReferencerFartøj BYG-03. SVI-01-0005. SVI-01-0006. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1253. H&S 1996:3021. H&S 1990:0611.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3021) HSM-karton: Specifikationshæfte. Konstruktionstegninger: 29 tegninger samt 2 breve. (Fred.) (Mir.) (SVI-01-0005 + 0006) Forlisfoto. (Rosendahl-2) p.108: Ved forliset blev besætningen på 12 mand bjærget.
Tidligste år
 
1889 Seneste år
 
1891
Reference : Bjærgningsoperation. Foto af S/S ASTA af København.
Reference : Bjærgningsoperation. Foto af S/S ASTA af København.