Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 942,37 NRT 591,53 DW 1037 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0056
Byg.år 1895 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1895-09-02. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 210-5, Lgd.o.st. 200-0, Br.p.sp. 28-6, Dybde m. 14-7 feet (værft) Maskine Dampmaskine 95 nHK, 400 iHK, triple expansion type af værftets.
TeknikFart 10,03 knob prøvetur. 1 dæk samt poopdæk. Depl. 667 tons, kul 163 tond inkl. i DW-tal.
Person-infoKaptajn W. Heyden, fra nybyg. 1895-
Reg.by Bremen Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til rederiet Neptun D/S, Bremen, Tyskland. Rederi
før - efter
-
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-25. HSM R-34. HSM R-44. H&S registr.H&S 1992:0340. H&S 1996:1253. H&S 1996:3047. H&S 1996:3056.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3056 = HSM R-25) Rørarrangement i maskinen for maskine nr. 95. (H&S 1996:3056 = HSM R-34) Generalarrangement. (H&S 1992:0340 = HSM R-44) Middelspantplan. (H&S 1996:3047) HSM-karton: Specifikationshæfte, 4 afdelinger. 5 stk. lasteplaner, der også gælder for byg. nr. 47 AJAX, 58 ATLAS, 67 VENUS.
Tidligste år
 
1895 Seneste år
 
1895