Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NWSP Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1633,15 / 1619 NRT 1151,03 / 1013 DW 2000 + 261 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609044 Byg.nr. 0015
Byg.år 1888 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afleveret 1888-12-00. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 250,0 x 34,2 x 16,2 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 650 iHK, triple expansion type
TeknikFart 10,15 knob, 1 dæk. Welldæk type.
Person-infoKaptajn Rasmus Ustrup Nielsen, 1917 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Kjøbenhavn D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1913-03-03 R. til Hafnia D/S A/S, København. Forlist 1917-06-07 i Biscayen efter torpedering fra tysk ubåd.
ReferencerFartøj BYG-03. F1. H&S registr.H&S 1996:1253. H&S 1996:3015.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3015) HSM karton: Specifikationshæfte. Kapacitetsplan. (Fred.) Forlist 1917-06-07 i Biscayen i konvoj, torpederet af tysk ubåd, besætning bjærget. (Mir.) (Krigsforlis 1914-1918) nr.160. Forlisposition 45.22 N og 003.38 W.
Tidligste år
 
1888 Seneste år
 
1917