Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 610,29 NRT 385,44 DW 750 c. + 261 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609501 Byg.nr. 0016
Byg.år 1888 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1888-05-00. Afleveret 1888-06-26. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 187-9,5. Lgd.o.st. 180-0, Br.o.sp. 26-9, Dybde m. 14-5 fod. Maskine Dampmaskine 100 bHK, 480 iHK, compoundmaskine, værftets type.
TeknikFart 11,13 til 11,75 knob prøvetur. 2 dæk, orkandæk, quarterdæk.
Person-infoKaptajn P. Blohm, 1888.
Reg.by Hamburg Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til BOSTON (Ty.)
Rederi B. til rederiet H.M. Gehrckens, Hamburg, Tyskland. Rederi
før - efter
Solgt 1904 til Hugo & van Emmerik, Hamburg, og næ. til BOSTON. Forlist 1907-10-01 på rejse fra Hamburg til Stockholm, grundstødt ud for Langviksskär.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-22. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1253. H&S 1996:3016.
Bemærkninger(H&S 1996:1253 = BYG03) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3016 = HSM R-22) Middelspantplan. (H&S 1996:3016) HSM karton: Specifikationshæfte. Kapacitetsplan.
Tidligste år
 
1888 Seneste år
 
1907