ID-nummer | 7570 |
Skibsnavn | GEFLE (Ty.) |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 610,29 |
NRT | 385,44 |
DW | 750 c. + 261 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5609501 |
Byg.nr. | 0016 |
Byg.år | 1888 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1888-05-00. Afleveret 1888-06-26. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Lgd.o.a. 187-9,5. Lgd.o.st. 180-0, Br.o.sp. 26-9, Dybde m. 14-5 fod. |
Maskine | Dampmaskine 100 bHK, 480 iHK, compoundmaskine, værftets type. |
Teknik | Fart 11,13 til 11,75 knob prøvetur. 2 dæk, orkandæk, quarterdæk. |
Person-info | Kaptajn P. Blohm, 1888. |
Reg.by | Hamburg |
Reg.land | Tyskland |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | BOSTON (Ty.) |
Rederi | B. til rederiet H.M. Gehrckens, Hamburg, Tyskland. |
Rederi før - efter | Solgt 1904 til Hugo & van Emmerik, Hamburg, og næ. til BOSTON. Forlist 1907-10-01 på rejse fra Hamburg til Stockholm, grundstødt ud for Langviksskär. |
Referencer | Fartøj BYG-03. HSM R-22. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:1253. H&S 1996:3016. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1253 = BYG03) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3016 = HSM R-22) Middelspantplan. (H&S 1996:3016) HSM karton: Specifikationshæfte. Kapacitetsplan. |
Tidligste år | 1888 |
Seneste år | 1907 |