Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode SAM-1637 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1810 NRT 1131,87 DW 2380 + 315 Klstr. -
BT - NT - IMO 5614393 Byg.nr. 0019
Byg.år 1889 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1889-08-27. Afleveret 1889-10-16. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 272-6, Lgd.o.st. 260-0, Br.o.st. 37-0, Dybde m. 16,6 fod (værft) Maskine Dampmaskine 190 nHK, 850 iHK, triple expansion type, værftets.
TeknikFart 10,86 knob prøvetur. 2 dæk, spardæk partielt type.
Person-infoKaptajn C.G. Kayser, fra nyb. 1889.
Reg.by Bremen Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til ARGOS (Ty.)
Rederi B. til Rederiet Hanse D/S, Bremen, Tyskland. Rederi
før - efter
Solgt 1899 Deutsche Levante Linie, Hamburg, og næ. til ARGOS. Solgt 1906 til Northern Steamship Co., St. Petersborg, og næ. til EDUARD BARY. Overtaget 1918 af Storbritannien uden næ. Solgt 1920 til Northern Steamship Co., St. Petersborg, uden næ. Solgt 1921 til Soc. Maritime et Commerciale de France, Rouen, og næ. til SAN EUGENIO. Solgt 1922 til Rederiet Borgholm A/S, Ålborg, og næ. til BORGHOLM.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-22. H&S registr.H&S 1996:1253. H&S 1996:3019.
Bemærkninger(H&S 1996:1253 = BYG-03) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3019 = HSM R-22) Middelspantplan. (H&S 1996:3019) HSM-karton: Specifikationshæfte. Konstruktionstegninger Spanterids, lasteplan. Tegninger og specifikationer gælder også søsterskibene byg. nr. 29 og 30. (Mir.)
Tidligste år
 
1889 Seneste år
 
1922

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1889 - 1922 - B. til Rederiet Hanse D/S, Bremen, Tyskland.
1922 - 1932 BORGHOLM NDHR B. til Rederiet Hanse D/S, Bremen, Tyskland. Se mellemliggende historie under ID=7572. Solgt 1922 til Rederiet Borgholm A/S, Ålborg, og næ. til BORGHOLM.