ID-nummer | 7572 |
Skibsnavn | HEIMBURG (Ty.) |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | SAM-1637 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1810 |
NRT | 1131,87 |
DW | 2380 + 315 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5614393 |
Byg.nr. | 0019 |
Byg.år | 1889 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1889-08-27. Afleveret 1889-10-16. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Lgd.o.a. 272-6, Lgd.o.st. 260-0, Br.o.st. 37-0, Dybde m. 16,6 fod (værft) |
Maskine | Dampmaskine 190 nHK, 850 iHK, triple expansion type, værftets. |
Teknik | Fart 10,86 knob prøvetur. 2 dæk, spardæk partielt type. |
Person-info | Kaptajn C.G. Kayser, fra nyb. 1889. |
Reg.by | Bremen |
Reg.land | Tyskland |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | ARGOS (Ty.) |
Rederi | B. til Rederiet Hanse D/S, Bremen, Tyskland. |
Rederi før - efter | Solgt 1899 Deutsche Levante Linie, Hamburg, og næ. til ARGOS. Solgt 1906 til Northern Steamship Co., St. Petersborg, og næ. til EDUARD BARY. Overtaget 1918 af Storbritannien uden næ. Solgt 1920 til Northern Steamship Co., St. Petersborg, uden næ. Solgt 1921 til Soc. Maritime et Commerciale de France, Rouen, og næ. til SAN EUGENIO. Solgt 1922 til Rederiet Borgholm A/S, Ålborg, og næ. til BORGHOLM. |
Referencer | Fartøj BYG-03. HSM R-22. ORG-0. |
H&S registr. | H&S 1996:1253. H&S 1996:3019. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1253 = BYG-03) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3019 = HSM R-22) Middelspantplan. (H&S 1996:3019) HSM-karton: Specifikationshæfte. Konstruktionstegninger Spanterids, lasteplan. Tegninger og specifikationer gælder også søsterskibene byg. nr. 29 og 30. (Mir.) |
Tidligste år | 1889 |
Seneste år | 1922 |