Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1810 NRT 1131,87 DW 2380 + 315 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0019
Byg.år 1889 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1889-08-27. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 272-6, Lgd.o.st. 260-0, Br.o.st. 37-0, Dybde m. 16,6 fod (værft) Maskine Dampmaskine 190 nHK, 850 iHK, triple expansion type, værftets.
TeknikFart 10,86 knob prøvetur. 2 dæk, spardæk partielt type.
Person-infoKaptajn C.G. Kayser, fra nyb. 1889.
Reg.by Bremen Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Rederiet Hanse D/S, Bremen, Tyskland. Rederi
før - efter
-
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-22. H&S registr.H&S 1996:1253. H&S 1996:3019.
Bemærkninger(H&S 1996:1253 = BYG-03) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3019 = HSM R-22) Middelspantplan. (H&S 1996:3019) HSM-karton: Specifikationshæfte. Konstruktionstegninger Spanterids, lasteplan. Tegninger og specifikationer gælder også søsterskibene byg. nr. 29 og 30.
Tidligste år
 
1889 Seneste år
 
1889