Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 660,25 NRT 415,05 DW 852 + 152 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0028
Byg.år 1890 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afkøb 1890-05-24. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 197-10, Lgd.o.st. 190-0, Br.o.sp. 27-4, Dybde m. 14-5 fod. (værft) Maskine Dampmaskine 100 nHK, 480 iHK compoundmaskine af værftets type.
TeknikFart 11,0 knob. Spardæk type, partielt quarterdæk.
Person-infoKaptajn P. Blohm, fra nybyg. 1890.
Reg.by Hamburg Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til rederiet H.M. Gehrckens, Hamburg, Tyskland. Rederi
før - efter
-
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-22. H&S registr.H&S 1996:1253. H&S 1996:3028.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3028 = R-22) Middelspantplan. (H&S 1996:3028) HSM-karton: Specifikationshæfte. Kapacitetsplan, generalarrangement.
Tidligste år
 
1890 Seneste år
 
1890