Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1776 NRT - DW 2159 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600275 Byg.nr. 0030
Byg.år 1891 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1891-01-00. Afleveret 1891-03-28. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.pp. 79,2 m, Br. 11,3 meter (Mir.) Maskine Dampmaskine 1000 iHK triple expansion type af værftets type.
TeknikFart 9,5 knob eller også fundet som 11,2 knob.
Person-info-
Reg.by Bremen Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til ATHOS (Ty.)
Rederi B. til Steamship Co. Hansa, Bremen, Tyskland. Rederi
før - efter
Solgt 1900 til Deutsche Levant Line, Hamburg, og næ. til ATHOS. Prisedømt 1914-08-01 i Mariupol. Næ. 1914 til ATOS og overtaget af russiske regering. Krigsforlist 1914-12-25 på rejse til Zonguldak som blokskib. Nedkæmpet position 42-10 N og 31-50 E.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-04. HSM R-33. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1253. H&S 1996:3029.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3029 = HSM R-04 + R-33) Midtskibssektion og generalarrangement for byg. nr. 29 og 30. (H&S 1996:3029) HSM-karton: Specifikationshæfte og inventarliste. Lasteplan x 2. Placeret under 1996:3029.
Tidligste år
 
1891 Seneste år
 
1914