Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1480,89 NRT 910,5 / 946,78 DW 1875 + 230 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0032
Byg.år 1891 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1891-04-04. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 245-0, Lgd.o.st. 245-0, Br.p.sp. 35-4,5, Dybde m. 16-10 fod (værft). Maskine Dampmaskine 130 nHK, 600 iHK triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 10,5 knob. Hoveddæk, quarterdæk og brodæk.
Person-infoKaptajn D. Remmarsen, fra nybyg. 1891-
Reg.by Riga Reg.land Letland Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til rederiet Helmsing & Grimm, Riga, Letland. Rederi
før - efter
-
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-23. HSM R-42. H&S registr.H&S 1992:0323. H&S 1996:1253. H&S 1996:3032.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3032 = HSM R-23) Generalarrangement med opstalt, dæksplan, 2 tværsnit og rigtegning. (H&S 1992:0323 = HSM R-42) Middelspantplan. (H&S 1996:3032) HSM-karton: Specifikationshæfte. Lasteplan og nogle skitser.
Tidligste år
 
1891 Seneste år
 
1891