Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFMT / OUKK Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 554,37 NRT 364,14 DW 628 + 74 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600438 Byg.nr. 0040
Byg.år 1892 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1892-08-03. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 165,7 x 25,6 x 11,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 260 iHK compound type.
TeknikFart 8,5 knob, 2 dæk, welldæk type.
Person-infoKaptajn C. Troensegaard, fra nybyg. 1892-
Reg.by Ålborg / København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til rederiet Østersøen D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1942-05-09 ud for Samsø, minesprængt.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-24. H2. F2. H&S registr.H&S 1996:1253. H&S 1996:3040.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3040 = HSM R-24) Middelspantplan. (H&S 1996:3040) HSM-karton: Beregninger og korrespondance. Kapacitetsplan x 3 samt konstruktionstegninger ca. 27 stk. (Fred.) Forlist 1942-05-09 i Kattegat ud for Vesborg Fyr på Samsø ved minesprængning, 3 mand omkom. (Mir.) (Krigsforlis) nr.242. (Søulyk.) 1942 nr.248.
Tidligste år
 
1892 Seneste år
 
1942