Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGKF Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 333 NRT 200 DW 200 + 30 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600536 Byg.nr. 0046
Byg.år 1894 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1893-12-14. Afleveret 1894-02-16. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 135,5 x 21,9 x 8,3 / 10,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 200 iHK, compound type.
TeknikFart 9 knob, 2 dæk, awningdæk type. Kreaturskib.
Person-info-
Reg.by Skælskør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til FÖRINGUR (Isl.)
Rederi B. til D/S for Skjelskør og Omegn A/S, Skælskør. Rederi
før - efter
Solgt 1900-09-26 R. til J. Mortensen Eftf. A/S, Trangisvaag og næ. til FÖRINGUR. Solgt 1914 og næ. til ANTONIY. Næ. 1916 til T.8. Næ. igen 1918 til ANTONIY. Solgt 1920 og næ. til PESHA. Nedrigget 1935 til lægter. Oph. 1956-01-00.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-24. HSM R-43. FEN-13-1825. H&S registr.H&S 1992:0332. H&S 1996:1253. H&S 1996:3046. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1253 = BYG K-03) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3046 = HSM R-24) Generalarrangement. (H&S 1992:0332 = HSM R-43) Middelspantplan. (H&S 1996:3046) HSM-karton: Specifikationshæfte.
Tidligste år
 
1894 Seneste år
 
1956
Reference : Foto af OMØSUND