Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFTV / OUJP Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 508 NRT 283 DW 535 + 65 Klstr. -
BT - NT - IMO 3001484 Byg.nr. 0049
Byg.år 1894 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1894-07-16. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 161,0 x 24,7 x 12,5 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 435 iHK triple exp. type
TeknikFart 10 knob, 1 dæk.
Person-infoKaptajn Edstræ, fra nybygning, 1894- . Kaptajn A.P. Ankersen (Flg. 1926)
Reg.by Århus / København Reg.land Danmark Omdøbt fra NIORD (Sv.) Omdøbt til -
Rederi B. til rederiet Norma D/S, Göteborg. Indfl. 1925-02-07 R. fra Sv. til Christian E. Pedersen, København, uden næ. Rederi
før - efter
Solgt 1927-06-04 R. til D/S af 1923 A/S, Århus ved tvangsauktion. Forlist 1933-09-08 ved Island efter grundstødning. Oph. 1934 i København hos Petersen & Albeck.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-34. HSM R-44. H&S registr.H&S 1992:0335. H&S 1996:1253. H&S 1996:3049.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3049 = HSM R-34) Generalarrangement. (H&S 1992:0335 = HSM R-44) Middelspantplan. (H&S 1996:3049) HSM-karton: Specifikationshæfte, beregninger og korrespondance. Konstruktionstegninger ca. 22 stk.
Tidligste år
 
1925 Seneste år
 
1933