ID-nummer | 7598 |
Skibsnavn | PRONTO (No.) |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1407 |
NRT | - |
DW | 1835 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0059 |
Byg.år | 1896 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Lpp. 238-9, Br.p.sp. 34-3, Db.m. 14-3 fod (Værftet) |
Maskine | Dampmaskine 600 iHK, triple expansioon af værftets type. |
Teknik | Fart 9,9 knob. |
Person-info | - |
Reg.by | Drammen |
Reg.land | Norge |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | OLEG (Rus) |
Rederi | B. til Hans Kiær & Co., Drammen, Norge. |
Rederi før - efter | Solgt 1912 til Steam Navigation of Count H.H. Keyserling, Vladivostok, og næ. til OLEG, senere overtaget af USSR-administrationen. Opbragt 1926-03-00 ved Taku som kinesisk prise. Overgået 1931 til Hwei Hai Steam Ship Co., Chefoo, og næ. 1927 til CHENGHAI. Solgt 1931 og næ. til HWEI AN. Forlist 1937-07-00 på Yangtsefloden. |
Referencer | Fartøj BYG-03. HSM R-04. HSM R-45. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1992:0343. H&S 1996:1253. H&S 1996:3059. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3059) Generalplan uden dimensionstabeller. (H&S 1992:0343 = HSM R-45) Middelspantplan. (H&S 1996:3059) HSM-karton: korrespondance og noter. Konstruktionstegninger ca. 25 stk. |
Tidligste år | 1896 |
Seneste år | 1937 |