Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1407 NRT - DW 1835 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0059
Byg.år 1896 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lpp. 238-9, Br.p.sp. 34-3, Db.m. 14-3 fod (Værftet) Maskine Dampmaskine 600 iHK, triple expansioon af værftets type.
TeknikFart 9,9 knob.
Person-info-
Reg.by Drammen Reg.land Norge Omdøbt fra - Omdøbt til OLEG (Rus)
Rederi B. til Hans Kiær & Co., Drammen, Norge. Rederi
før - efter
Solgt 1912 til Steam Navigation of Count H.H. Keyserling, Vladivostok, og næ. til OLEG, senere overtaget af USSR-administrationen. Opbragt 1926-03-00 ved Taku som kinesisk prise. Overgået 1931 til Hwei Hai Steam Ship Co., Chefoo, og næ. 1927 til CHENGHAI. Solgt 1931 og næ. til HWEI AN. Forlist 1937-07-00 på Yangtsefloden.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-04. HSM R-45. ORG-N. H&S registr.H&S 1992:0343. H&S 1996:1253. H&S 1996:3059.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3059) Generalplan uden dimensionstabeller. (H&S 1992:0343 = HSM R-45) Middelspantplan. (H&S 1996:3059) HSM-karton: korrespondance og noter. Konstruktionstegninger ca. 25 stk.
Tidligste år
 
1896 Seneste år
 
1937